Jestem superwizorem aplikantem Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Uprawnia mnie to do prowadzenia superwizji, którą zaliczyć można do liczby godzin niezbędnych do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty w Polskim Towarzystwie Psychiatrycznym.

Dla kogo?

Prowadzę superwizje indywidualną oraz grupową dla psychoterapeutów w trakcie szkolenia oraz psychologów, pedagogów i innych specjalistów itd. Zapytaj o aktualny harmonogram.

 Jestem autorką projektu:  ,,Superwizja w pomocy psychologiczno pedagogicznej” realizowanego od 2019 roku w ramach pracy w Specjalistycznej Poradni Wspierania Rozwoju i Terapii. Celem projektu jest udzielanie merytorycznego wsparcia psychologom, pedagogom, nauczycielom w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami z łódzkich placówek oświatowych. W okresie od września 2019 do czerwca 2023  w  projekcie wzięło udział 70 osób. Mam wieloletnie doświadczenie współpracy z instytucjami oświatowymi, w których prowadziłam interwencje kryzysowe oraz konsultacje i superwizje zgłaszanych problemów.

 

,,Superwizja jest terminem używanym w psychoterapii jako element niezbędny w  kształceniu oraz dalszej pracy zawodowej osób związanych z pomaganiem. Jej funkcją jest konsultowanie wspieranie, modelowanie dostarczanie informacji zwrotnej o pracy terapeuty jego zasobach i ograniczenach, monitorowanie jakości udzielanej przez niego pomocy. Do zadań superwizora należy: rozwijanie umiejętności terapeutycznych superwizanta, korzystanie z zasobów, konceptualizacja przypadku lub zgłaszanego problemu, podnoszenie jakości i skuteczności udzielanej przez superwizanta pomocy. Ten rodzaj pracy i rozwoju znajduje coraz szersze zastosowanie nie tylko w  rozwoju zawodowym psychoterapeutów, ale też w rozwoju zawodowym osób zajmujących się profesjonalną pomocą i coraz częściej odnosi się do nauczycieli, pedagogów i psychologów. Umożliwienie tego rodzaju wsparcia jest niezwykle istotne w środowisku, które wielu dzieciom jest najbliższe i najszybciej może udzielić pomocy psychologicznej”.

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule Bożenny Wardęszkiewicz i Katarzyny Pryczek Staszczyk

,,Dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Superwizja – wsparcie, współpraca, wspólnota”, Dobre Praktyki, Innowacje w edukacji, nr  34 zima 2021, s. 16-17; Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Łódź

.

Tematy zgłaszane przez superwizantów

 przemoc rówieśnicza

lęki, depresje

konflikty w rodzinie

praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu

praca z dzieckiem z ADHD

praca z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym

wczesne zaburzenia rozwoju

zaburzenia adaptacyjne

wykluczenie, nękanie 

zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży

konflikty w grupie rówieśniczej

trudności w nawiązaniu współpracy z rodzicami dziecka

wykorzystanie seksualne

agresja i przemoc w rodzinie

praca z dzieckiem zagrożonym wykluczeniem społecznym

praca z dzieckiem w sytuacji okołorozwodowej rodziców

.

 

Zapraszam do współpracy instytucje oraz osoby indywidualne zainteresowane udziałem w superwizji grupowej lub indywidualnej. 

Zapraszam do kontaktu 

501 940 150

Zapraszam do kontaktu

Prowadzę superwizje indywidualną oraz grupową dla psychoterapeutów w trakcie szkolenia oraz psychologów, pedagogów i innych specjalistów.

Zapytaj o aktualny harmonogram.