Jestem superwizorem aplikantem Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Uprawnia mnie to do prowadzenia superwizji, którą zaliczyć można do liczby godzin niezbędnych do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty w Polskim Towarzystwie Psychiatrycznym.
Dla kogo?
Prowadzę superwizje indywidualną oraz grupową dla psychoterapeutów w trakcie szkolenia oraz psychologów, pedagogów i innych specjalistów itd. Zapytaj o aktualny harmonogram.
Jestem autorką projektu: ,,Superwizja w pomocy psychologiczno pedagogicznej” realizowanego od 2019 roku w ramach pracy w Specjalistycznej Poradni Wspierania Rozwoju i Terapii. Celem projektu jest udzielanie merytorycznego wsparcia psychologom, pedagogom, nauczycielom w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami z łódzkich placówek oświatowych. W okresie od września 2019 do czerwca 2023 w projekcie wzięło udział 70 osób. Mam wieloletnie doświadczenie współpracy z instytucjami oświatowymi, w których prowadziłam interwencje kryzysowe oraz konsultacje i superwizje zgłaszanych problemów.
,,Superwizja jest terminem używanym w psychoterapii jako element niezbędny w kształceniu oraz dalszej pracy zawodowej osób związanych z pomaganiem. Jej funkcją jest konsultowanie wspieranie, modelowanie dostarczanie informacji zwrotnej o pracy terapeuty jego zasobach i ograniczenach, monitorowanie jakości udzielanej przez niego pomocy. Do zadań superwizora należy: rozwijanie umiejętności terapeutycznych superwizanta, korzystanie z zasobów, konceptualizacja przypadku lub zgłaszanego problemu, podnoszenie jakości i skuteczności udzielanej przez superwizanta pomocy. Ten rodzaj pracy i rozwoju znajduje coraz szersze zastosowanie nie tylko w rozwoju zawodowym psychoterapeutów, ale też w rozwoju zawodowym osób zajmujących się profesjonalną pomocą i coraz częściej odnosi się do nauczycieli, pedagogów i psychologów. Umożliwienie tego rodzaju wsparcia jest niezwykle istotne w środowisku, które wielu dzieciom jest najbliższe i najszybciej może udzielić pomocy psychologicznej”.
Więcej na ten temat znajdziesz w artykule Bożenny Wardęszkiewicz i Katarzyny Pryczek Staszczyk
,,Dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Superwizja – wsparcie, współpraca, wspólnota”, Dobre Praktyki, Innowacje w edukacji, nr 34 zima 2021, s. 16-17; Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Łódź
.
Tematy zgłaszane przez superwizantów
przemoc rówieśnicza
lęki, depresje
konflikty w rodzinie
praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu
praca z dzieckiem z ADHD
praca z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym
wczesne zaburzenia rozwoju
zaburzenia adaptacyjne
wykluczenie, nękanie
zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży
konflikty w grupie rówieśniczej
trudności w nawiązaniu współpracy z rodzicami dziecka
wykorzystanie seksualne
agresja i przemoc w rodzinie
praca z dzieckiem zagrożonym wykluczeniem społecznym
praca z dzieckiem w sytuacji okołorozwodowej rodziców
.